tirsdag 22. mai 2012

Speil speil på veggen der







Velkommen inn. 
Nå er gangen i huset så godt som ferdig. 

Den tidligere døra inn til kjøkkenet ble stengt av. 
Mere plass i gangen, og bedre utnyttelse på kjøkkensiden. 
Men det ble noe mørkt i denne nye nisjen. 

Tenkte mye på lysforhold da jeg bygget om huset. 
En dør med et lite rundt vindu fra Sweedor ble satt i på badet, til høyre i bildet. 
Lyset fra vinduet i badet gir lys til gangen! 
For å få enda mere lys inn bestillte jeg et 2x 1 meter stort speil av glassmester Ove Hillesland. 
Det ble montert rett på veggen med spesiallim. Altså uten ramme. 

Hadde en liten fotosession på morgenkvisten. 
Samboeren min, katten Murre.., var super nyskjerrig på hva jeg drev med. 
 Det endte opp med at han ble med på bildene. Kosselig det! 
Elsker denne katten!

Litt mer om selve gangen. 
Gulvet er linoleum med klikksystem. Slitesterkt og lett å renholde. 
En gammel teakkommode og speil er entree møblementet, 
sammen med en Tivolistol, fra Djob. 
Veggene er malt i en lys grønn tone fra Beckers. 
NCS1005-G. Den er altså superfin, knapt merkbar grønn.
Men en virkelig lun farge. Anbefales!

Sitteputer fra Aspegren, solhatt og støvlene står klare til bruk. 
Det er bare så fint utenfor nå. 
Det blomstrer overalt og blir grønnere og grønnere for hver dag her i Rosendal. 

Sol, sommer og sang. 

Signe


















6 kommentarer:

  1. Så fint det var blitt =)
    Litt av en forandring på hele huset!Moro!
    Ha en fin og solfyllt dag!
    Klem Line

    SvarSlett
  2. Heia Signe og Murre:)

    Årre......så tøfft og fint det blir hos deg/dokker to!!:)
    Likte MEGET godt det golvet ditt eg da.
    Ja.....og han Murre er no SÅ søt,og du likeså!:)
    Veit du. Du er mega flink og dyktig Signe!
    Takk for titten!

    Ha ein solrik kveld!

    Klem får eit solrikt Møre!

    -Randi-

    SvarSlett
  3. Rålekkert og så lurt med det speilet:-)

    SvarSlett
  4. Så lekkert det blir :)

    Vi har et kjempestort SommerBloggLotteri på gang. Kom innom oss og bli med da vel :)

    Ha en solrik og deilig helg.

    SvarSlett
  5. hei S
    kjekt å se hvordan det skrider frem hos deg
    hvilke farge er vinylgulvet?
    og hvilket merke?

    herr åpent hus har vunnet slaget om stue/kjøkkengulv.
    men om ikke anna skal jeg ha nostalgi i alle bodene :)

    flott om du orker å svare inne hos meg.

    hilsen Åpent^hus

    SvarSlett
  6. Kjempeflott gang du har fått, blir så inspirert. Vi har verdens største gang tror jeg men den mangler dagslys. Med sine sju dører til bare bruksrom som helst står med lukkede dører. Har så lyst å få inn mer dagslys men hvordan? Gangen er forholdsvis nyoppusset med lyse vegger men vi valgte kvadratisk skiferlignende gulvbelegg som jeg tror stjeler litt lys og dessverre. Hmm kanske åpne opp og sette inn noen glassbyggersten slik som du har gjort på badet ditt. Får tenke litt tror jeg.
    Ha en fin dag i solen, klem Hilde;-)

    SvarSlett