tirsdag 29. mai 2012

Snart i mål med kjøkkenet!!!





Flere uker med tilnærmet god gammeldags hyttestandard
 på kjøkkenet har befridd meg fra nykkene.
Vann henter jeg i kjelleren og det går i papptallerkner og plastbestikk. 

Jeg lengter etter innlagt vann, hvitevarer og nye stikkkontakter. 
Tålmodigheten viser seg å være alt annet enn forgjeves. 
For det bir SÅ bra. 
Kjøkkenet og hvitevarene er kommet og plasseres litt etter litt. 
Elektriker kommer imorgen. Stas. 
Et skritt til i riktig retning. 

Jeg har beholdt deler av det opprinnelige kjøkkenet fra 1954. 
Det er malt opp i en makan gultone jeg fant hos Beckers. 

Men jeg måtte supplere på kjøkkenet. Dette er bestillt gjennom Byggmakker. 

Det er et Marbodal kjøkken. En kombinasjon av Gallery og Arkitekt serien. Matt hvitt. 
Gallery har hull i frontene i stedet for håndtak. 
Flisene fra Modena har samme fasong som dørene og lik farge som skapfrontene. 
.....ikke helt tilfeldig :-)

Gulvet i sjakkrutete linoleum tas opp i nymalte stoler. 
Disse er de gamle stolene på Rosendal turisthotell. De har nok opplevd mye!
De var tidligere brune og slitne. Perfekt til en nyanskaffet detalje som passer perfekt inn. 
Nemlig Rosendal sin Grand Gru kanne. 
Splitter pine ny gråfarge i kolleksjonen. 
Innflyttingsgave til meg selv. 

Hvitevarer fra Whirlpool har "6th sence" teknologien. Miljø og ressuersbesparende hvitevarer. 
Lekre!! Virkelig et løft på kjøkkenet. 
Oppvaskmaskin kommer. 
Valgte en smal variant på kun 45 cm bredde. 
Kjøleskapet er et integrert kombiskap.
Kjekt med isbiter tilgjengelig!

Her kan dere få en smugtitt på hvordan jeg ligger an!

Signe, superfornøyd og med bakeabstinenser!



Lekker og speilblank komfyr. 
Knallfin kontrast mot det gamle kjøkkenet. 
Og ikke minst en flott gjennskinn og effekt i rommet. 
Sett på makan!



Ovnen har finesser fine og er besparende på miljøet og forbruk. 
6th scense teknologien er verdt å få med seg. 



Digger sånne finesser. Detaljer. 
Deksel inni skrogene. Færre synlige skruer. 
Me like. 


Beslagene er selvsagt beholdt på det gamle kjøkkenet. 



Marbodal kjøkkenet Gallery har tittehull i stedet for håndtak.
Her gjelder det å ha orden selv bak skapfrontene. 
Små utstillingsrom. 




Venter på flere skrog og overskap. 
Gir dere en "ferdigvinkel". 

Kjøkkenbenken, bestillt hos Byggmakker, er litt respatex lignende. 
Hvit laminat med grå tekstilaktig mønster. 
Lys grå fuge tar opp fargen fra platen, gulvet og de andre gråe detaljene. 
Det gamle kjøkkenet var mye lavere enn det nye. 
Jeg har lagd en snedig nisje som fremhever den gamle delen. 
En hylle under den nye benken!

8 kommentarer:

  1. Så utrolig kult det blir! Du kommer med overraskelser i hvert rom! Nydelig med det grå og det gule sammen.

    SvarSlett
  2. Oi oi oi - så lekkert det blir!!!! Det Marbodalkjøkkenet er virkelig forfriskende - et spennende alternativ til de glatte frontene som de fleste har nå...:) Gratulerer med heldige og sikkert veldig gjennomtenkte valg:) Kos deg med siste finpussen:) klem

    SvarSlett
  3. Så flott det blir. De hulene i frontene var jo kjempekule da. Lurt å få det litt mer åpent, men også litt lukket. Lykke til videre med kjøkkenet :)

    SvarSlett
  4. Det blir kjempebra, Signe :-).

    Såg ikkje meir te deg på lørdag, for du heim ? Eller va da bare eg som mista " gangsynet "??

    SvarSlett
  5. Så flott det blir, litt nytt og litt gammelt liksom. Nydelig, dus, gulfarge!

    Tipper det skal bli godt med fungerende kjøkken igjen. Etter 3 uker på sommerhuset vårt i Hellas med håndvask i marmorvask (hvor glass knuses kjempelett) og uten oppvaskmaskin er gleden stor når vi returnerer til JKE-kjøkken og komfort!

    Venter spent på hele rom-bilder av kjøkkenet!

    Hilsen Maratonjenta!

    SvarSlett
  6. detta ser ut for å bli bra;) eg ser fram til å sjå ferdig resultat. fargane e herlege! :)

    SvarSlett
  7. Spennende!! Artig med kombi av gammelt og nytt; gleder meg til å se hvordan det blir!

    Kjenner meg i gjen i "camping"-livet når man pusser opp kjøkken; men plutselig så er det glemt ;-)

    Gøy :-)

    SvarSlett
  8. Så fint det blir Signe! Kom gjerne med fleire bilder!
    -Kari
    Ps: savner Kvinnerad sånn når eg les bloggen din!

    SvarSlett