fredag 18. mai 2012

Grønne fingre dagen derpå







Det spirer og gror her i vest. Rosendal er vakkert nå. 
Og vakrere skal det bli, sies det. 
Tulipanene viser seg fra sin flotteste side. 
Liljekonvallene er fulle av energi og klare til å slå ut i blomst. 
Det gleder meg meg til! Det er like før...

Urtehage vil jeg ha. 
Tror jeg har grønne fingre. Vet ikke helt. 
Ikke hatt egen hage før...før nå!

Naboen og fiskeren Øystein kom bortom for å gi litt tips og råd. 
Og en hjelpende hånd. 
Han ankom nemlig med kunnskap, spade og godt humør. 
Han og kona har en helt fantastisk vakker og velstelt hage. 

Et område på ca. 2x 3 meter ble spadd opp, gjødselet og stelt. 
Gulrot, persille, gressløk, potet, sukkererter og squash er plantet. 

En kaffepause i gresset med litt kvicklunch og sjøutsikt gir påfyll. 
Det er sjø og salt i luften. 

Gleder meg til høsten allerede. 

Signe, med masse jord under neglene!












3 kommentarer:

  1. digger det nederste bilde :)
    du har å glede deg til, roser i blomst i rosendal er ein fryd for auge og sjel!

    henriette

    fin fredag til deg signe

    SvarSlett
  2. Godt med slike naboar med erfaring frå litt av kvart:)
    Liljekonvall er eit sjeldant syn her omkring, men du så fin den er:)
    God helg!

    SvarSlett
  3. Åhhh, idyll!! Gooood helg! :)

    SvarSlett