tirsdag 1. mai 2012

Snekring av seng på 1,2,3




Dette rommet har en nisje der det ikke er plass til en rammemadrass. 
Den blir bitte litt for lang!
Heller ikke plass til en vanlig seng. Arg.
Hva gjør man da? 

Jo, man kan alltids lage en seng og bruke en tilpasset madrass!
Ikke gjort det før. 
Vanskelig? Nei, viste det seg. Overhodet ikke. 
Moro? JA, så absolutt :-)

Med mye trematerialer til overs, verktøy, skruer, maling og 
naboen Malena på besøk var det gjort i en fei. 

En ramme ble snekret. Denne ble festet til veggen og en stødig fot støtter opp.
Treplanker holder madrassen på plass. De var også til overs etter oppussingen. 

Arbeidsforholdene er det ikke noe å si på. 
Saga står på terrassen og utsikten er Hardangerfjorden. 

Voila. Og sengen er testet og godkjent. 

Handy hilsen, Signe



















10 kommentarer:

  1. så gøy da! stilig med hjemmesnekret seng=) og de putene var lekker!! Ha en fin dag! klem fra Yvonne.

    SvarSlett
  2. Moro med hjemmesnekrede ting... Ble kjempe fint!
    klem

    SvarSlett
  3. Det ser ut at du hadde kjempe gøy med denne prosjekt! De lys blå putene er kjempe fine!!

    SvarSlett
  4. Flinke - det blei jo superfint!! OG så kjekt å lese artikkelen i BT!!

    Klem

    SvarSlett
  5. Tenk å vere så handy!!! Du er ein inspirasjon, og eg får lyst å ta fram sag og snikkerbuksa med ein gong :)

    Ha ein super torsdag!
    Klem Helene

    SvarSlett
  6. Lekkert!!!
    Tapeten bak senga var bare heelt utrolig lekker!!!

    SvarSlett
  7. Herlig med handye kvinner:o)

    SÅÅÅ kjekt å lese om deg i BT!
    Du er så kreativ at det er en fryd å følge med å hvordan huset ditt blir til et hjem

    Stå på videre og klem fra Anne på landet!


    Hjeeeeelp- du har ordrebekreftele og det er et slit å tyde....Vet du om det? anbefaler å ta det av.Jeg har gitt opp mer en en gang da disse tegnene er så forbaska vanskelig å tyde...

    SvarSlett
  8. Hei Signe
    Leste nettopp intervjuet av deg på nettavisen bt.no – så flott artikkel, og så spennende å lese om deg ღ Skjønner godt at du flyttet til Rosendal, så vakkert et sted ღ Rart det der med slike små plasser man kommer over og bare forelsker seg i ღ Selv er jeg født og oppvokst på et lite sted, men har bodd mange år i Oslo, så i Trondheim – før jeg slo meg ned i lille Brønnøysund :))

    Har vært inne og tittet på bloggen din resignert også – skal si du er kreativ og flink :)) Jeg er ikke så fargesterk som du, men du verden det er gøy å se her inne hos deg ღ … og ikke minst inspirerende! – likte også veldig godt det runde vinduet ditt, sååååååå stilig! – og så likte jeg antrekket ditt her, men skjørt og lange gode sokker, hihi… stilig! – jeg titter innom igjen snart, til så lenge ønsker jeg deg en fortsatt fin dag og snart helg… Klem fra Mette

    SvarSlett
  9. driftige damer! love it!

    interessert i et liten portrett i Åpent hus om ei stund?
    ta kontakt om du vil.

    klem fra
    Åpent^hus

    SvarSlett