onsdag 8. februar 2012

Ett soveroms status




Das Sclafzimmer! 
En av dem iallefall. Dere ser jo tilstanden på soverommet da jeg overtok huset? 
Relativt slitt og sjokkerende utdatert. 
Her må hele rommet tas. Eneste å spare på er det fantastiske gardinene. 
De skal bli puter. Å ja!
I dette rommet var det og lag på lag med tapeter, sånne som minner meg om bestefar. 
Grå og hvit rutete. Nostalgi! 
På gulvet var et oransj vegg til vegg teppe som var helt inntørket. 
Da jeg fjernet det gikk bunnen i oppløsning. Pulverisert. Ekkelt. Host...
Jeg strekker meg noe langt på redesign fronten, som dere vet, men denne er det ikke håp for ;-) 
Ingen som protesterer der vel?!!
***
Gulvene er i heltre. Relativt gulnet. 
Her skal jeg ikke pusse ned, men legge gulvfliser fra Interfaceflor. Genial løsning. Bare vent!!
Sudden Inspiration er lavthårete og retro inspirerte teppefliser på 50x50. 
Lett å legge da de er stive på baksiden. Fordelen fremfor vegg til vegg teppe er om man skader/ ødelegger teppet, fjerner man bare flisen og erstatter med en ny. 
De er også vendig lette å vedlikeholde og allergi vennlige.
Det blir en lun og deilige følelse kan jeg fortelle!
Chinchilla, avbildet nederste er i gråtoner. Nøytral, men varm. 
*** 
Dørene har det vakreste mønsteret og planen her er å pusse dem ned og hvitlasere dem. Her kan jeg trenge litt tips. Anyone? Ikke gjor det før. Noen som har erfaring. 

Har store planer for dette rommet, gulv, vegger og farger. 
Men kan ikke røpe alt:-)

Hemlighetsfull hilsen, Signe












3 kommentarer:

  1. Heisann:)
    Mye å ta tak i, men du verden så spennende da:)
    Gardinene er bare råstilige... gleder meg til se fortsettelsen:)

    Ønsker deg en finfin uke videre:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  2. OMG! Min første tanke var SPAR GARDINENE! Så utrooolig kule!
    Har sydd bukser av et lignende stoff og de er favorittene til minstemora!
    LOVE!

    KLemmer fra meg

    SvarSlett
  3. Ja, her har du nok å henge fingrene i Signe!!
    Gleder meg veldig til å se hva du får til;)
    Og den lampa i innlegget under...! Såååå fiiiin!!!:D
    Har desverre liten erfaring med oppussing - jeg har liksom malt når noe akutt må fikses på...!:P Så gode tips herfra er det dårlig med.
    En tur til Rosendal er ikke å forakte, men bading... Nei, det vet jeg ikke;)
    Skal sjekke avt den helga jeg:)
    klemklem

    SvarSlett