mandag 2. januar 2012

Einebustad nr. 29 Fasaden og utsikten







Ny blogg. 
Jomfruinnlegg!

I slutten av februar flytter jeg til vakre Rosendal. 

Huset er i fin stand utvendig. Skifertak og murvegger. 
I hagen er det 80 Rhododendron (!!). 
Jeg ser frem til en spennende og roligere liv.
En "interiørstylist" hverdag skal nok løse seg her i Vest, såvel som i Oslo. 
Men noen endringer må til. Jeg har noen kule ideer på gang...

Det er ikke mye gjort siden bygningsåret 1954. 
Neste innlegg viser jeg hvordan det ser ut innenfor. 
Har mange planer med huset, kule ideer, og praktiske løsninger.
Skal rive vegger, tapetsere, legge både teppefliser og belegg på gulv. 
Samt beholde det originale gulvet der det er fint. 
Jeg skal lage nytt bad og bytte ut dører. 
Gjenbruk er en selvfølge. 

Lyset er viktig. 
Jeg skal jobbe mye med å få inn mest mulig daglys. 
Stuen er sørvestvendt. Utsikten er slående.
Mye potensiale her. 
 Stilige løsninger i vente. Lover. 

Hvorfor Rosendal? 
....Det skriver jeg mer om en annen gang. 
MEN, se gjerne på Rosendal Turisthotell i fanen til venstre hos meg. 
Det flotte, vakre og hvitmalte bygningen. 
Der er det link til en reportasje som sier litt. 
En reportasje jeg skrev til Dagbldet Søndag, 
etter mitt første besøk i Rosendal. 


Dette er spennende dere!
Følg med, følg med. 

Signe

2 kommentarer:

  1. Høres fantastisk ut, å så utrolig spennende med oppussing, å hagen høres helt vidunderlig ut. Eneste minuset er alle veps og bier du kommer til å omsvermes av i rododendrohn jungelen, hehe :)

    Men litt trist at du forlater oslo da, blir det ingen flere god morgen norge sendinger med deg? å du får heller ikke besøkt meg; buhuu.. :(

    Slenger meg på å følger bloggen din!
    Klemmer Silje

    SvarSlett
  2. Gratulerer med ny blogg Signe :)
    Huset har jeg jo gratulert med før, men tenk, 80! rhododendron! Wow :D

    Gleder meg som sagt til å se hva du gjør ut av huset, og til å se hagen naturligvis :)

    SvarSlett